Skrz.cz slaví první narozeniny a rekapituluje rok slevového trhu


Hromadné nakupování vtrhlo na český trh na jaře loňského roku a vzbudilo velký rozruch. Záhy po vzniku prvních portálů začaly vznikat i agregátory slev a obliba obojího mezi zákazníky strmě stoupala. V současné době tak již jeden ze zakládajících agregátorů Skrz.cz slaví první rok existence. A jak hodnotí vývoj trhu za toto období?

Letošní rok přinese obrat 3 miliardy korun

„Za ten rok se trh slevových serverů z okrajové záležitosti proměnil ve fenomén, s nímž je třeba počítat,“ potvrzuje Petr Kováčik ze Skrz.cz. „Loni v létě ještě nikdo netušil, jak se trh rozvine, a málokdo mu předpovídal velkou budoucnost. A teď? V první polovině letošního roku činil celkový obrat 1,3 miliardy korun, což znamená, že do prosince můžeme očekávat obrat až tři miliardy. Takové číslo by opravdu loni nikdo nečekal,“ dodává.

První narozeniny

„Trh hromadného nakupování je u nás tak mladý, že první narozeniny jsou velká věc,“ popisuje Kováčik. „Na Skrz.cz jsme je s uživateli 8. 8. oslavili velkou soutěží, které se zúčastnilo více než 700 zákazníků. Během narozeninového dne na Skrz.cz uživatelé nakoupili vouchery za více než 500 000 Kč, což znamená, že přes náš agregátor byl zakoupen každý desátý kupón v celém Česku. Co se týká objemu uskutečněných prodejů, Skrz.cz je stále nejlepším agregátorem slev v ČR,“ dodává.

Dobré jméno je základ

Že rok je dlouhá doba, je patrné i v nákupním chování uživatelů, kteří již nenakupují náhodně, ale mají své oblíbené slevové servery, které preferují. Velké a zavedené portály jsou proto stále oblíbenější, zatímco menší servery mají malou návštěvnost a postupně zanikají. V současné době už jich zanikla více než třetina. „Společnosti, které si stihly vybudovat značku, jsou navíc soběstačnější v propagaci svých nabídek a slevové agregátory u nich nehrají tak významnou roli. Naopak menší slevové servery získávají z agregátorů nabídek padesát i šedesát procent příchozích návštěvníků, u nejmenších serverů to je reálně až 100% všech prodejů,” doplňuje Kováčik.

Nováčci mají smůlu

Proniknout na trh s novým portálem je už bez specifického zaměření nebo výjimečně dobrého nápadu takřka nemožné. „Nasycenost trhu je dobře patrná na slevových portálech velkých společností jako Aukro nebo Centrum. Přestože na českém internetu mají zavedené jméno, v oblasti hromadného nakupování se mezi zaběhlé servery probíjejí zatím jen s obtížemi,“ potvrzuje Kováčik. Nových serverů dnes proto přibývá jen velmi málo, zatímco například v listopadu 2010 a únoru 2011 se jich každý měsíc objevilo kolem 33, což je více než jeden denně.




Více o Skrz.cz

Skrz.cz je největší vyhledávač slev, který denně nabízí více téměř 2000 slev z 60 měst z celé České republiky a 20 měst ze Slovenska. Nabídky lze přehledně filtrovat podle bydliště i zájmů a všechny slevy jsou denně kontrolovány speciálně vyškolenými pracovníky. Svým uživatelům pak Skrz.cz nabízí možnost propojit si účet s Facebookem, zapojit se do Benefit programu a také jim pomáhá v případě reklamací nebo potíží s uplatněním slevy.

Odkazy:

Skrz.cz: skrz.cz